Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

Διεύθυνση Δημοσίων Σχέσεων και Ιστορίας

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

1. Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης και δικαιολογητικών

Οι ενδιαφερόμενοι/ες υποβάλλουν την ηλεκτρονική αίτηση και τα απαραίτητα δικαιολογητικά μέσω του ακόλουθου συνδέσμου:

👉 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2025 

👉 Οδηγίες για την ηλεκτρονική αίτηση επιχορήγησης 

Για την επιτυχή καταχώριση της ηλεκτρονικής αίτησης, τα απαραίτητα δικαιολογητικά που πρέπει να μεταφορτωθούν είναι τα ακόλουθα:

  • Βεβαίωση Πρόσκλησης (InvitationLetter)για διδασκαλία ή συνδυασμό διδασκαλίας και επιμόρφωσης από το Ίδρυμα υποδοχής, στην οποία θα αναγράφονται οπωσδήποτε η ημερομηνία έναρξης και λήξης της περιόδου δραστηριότητας καθώς και οι ώρες δραστηριότητας.
    Στην περίπτωση συμμετοχής σε BIP ή BIP/CIVIS, θα πρέπει να αναγράφεται και ο τίτλος του BIP.
     
  • Αντίγραφο αποδεικτικού γνώσης της γλώσσας διδασκαλίας (αυτής που ορίζεται από το Ίδρυμα υποδοχής)
    Ως ελάχιστο απαιτούμενο για τη γλώσσα διδασκαλίας στο Ίδρυμα υποδοχής ορίζεται η καλή γνώση-επίπεδο Β2, σύμφωνα με τα επίπεδα γλωσσομάθειας του κοινού ευρωπαϊκού πλαισίου αναφοράς για τις γλώσσες.
    Πτυχία ή μεταπτυχιακοί/διδακτορικοί τίτλοι σπουδών ξενόγλωσσων τμημάτων/προγραμμάτων και πανεπιστημίων της αλλοδαπής θεωρούνται αποδεικτικό επιπέδου C2, αν ταυτίζονται με τη γλώσσα διδασκαλίας.

 

Μετά την ανάρτηση των αποτελεσμάτων, και το αργότερο δύο μήνες πριν την έναρξη της μετακίνησης, θα πρέπει να μεταφορτωθούν και τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

  • Δήλωση Ακαδημαϊκού  υπευθύνου Διμερούς συμφωνίας Erasmus+ ότι δεν επιθυμεί να μετακινηθεί ο ίδιος και συμφωνεί να μετακινηθεί αντ’ αυτού το μέλος ΔΕΠ του Τμήματός του που κάνει την αίτηση (ισχύει μόνο για μετακινήσεις μέσω Διμερών συμφωνιών Erasmus+, στην περίπτωση που ο αιτών/ούσα επιθυμεί να μετακινηθεί σε Ίδρυμα με το οποίο δεν έχει συνάψει ο/η ίδιος/α Διμερή συμφωνία Erasmus+).
  • Teaching  Mobility  Agreement, υπογεγραμμένο από τον Συμμετέχοντα, τον Πρόεδρο Τμήματος/Κοσμήτορα Σχολής του ΕΚΠΑ και από τον υπεύθυνο του Πανεπιστημίου υποδοχής.
  • Έγκριση της Γεν. Συνέλευσης της Σχολής ή του Τμήματος για τις μετακινήσεις μελών ΕΔΙΠ, και ΕΕΠ
  • Εισιτήρια
  • Απόδειξη πληρωμής εισιτηρίων που έχει εκδοθεί στα στοιχεία του μετακινούμενου (σε περίπτωση που η πληρωμή έχει γίνει με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, προσκομίζεται είτε το αντίγραφο της  συναλλαγής, είτε αντίγραφο  κίνησης τραπεζικού λογαριασμού της συγκεκριμένης κάρτας, με την οποία έγινε η συναλλαγή)

 

Το αργότερο έναν μήνα πριν την έναρξη της μετακίνησης, θα πρέπει να έχει μεταφορτωθεί και το ακόλουθο δικαιολογητικό:

  • Αποδεικτικό ασφάλισης (Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης ή συμβόλαιο ιδιωτικής ασφάλισης που να καλύπτει το διάστημα της μετακίνησης)
    Ο/Η συμμετέχων/ουσα πρέπει να έχει ασφαλιστική κάλυψη υγείας, δηλαδή να έχει την Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθένειας (Ε.Κ.A.Α.). Στις περιπτώσεις που η Ε.Κ.Α.Α. δεν έχει ισχύ (δηλαδή στις χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης-πλην Νορβηγίας και Ισλανδίας), τότε πρέπει να συναφθεί ιδιωτική ασφάλιση υγείας.
    Συνιστάται, επίσης, η σύναψη πρόσθετης ιδιωτικής ασφάλειας υγείας για τις περιπτώσεις δαπανών που δεν καλύπτονται από την Ε.Κ.Α.Α., όπως στις περιπτώσεις επείγουσας ιατρικής περίθαλψης ή επαναπατρισμού ή αστικής ευθύνης. Οι συμμετέχοντες/ουσες πρέπει να ενημερώνονται εκ των προτέρων για την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα υποδοχής, όσον αφορά την ασφάλιση υγείας.
    https://www.gov.gr/ipiresies/ergasia-kai-asphalise/asphalise/europaike-karta-asphalises-astheneias
    ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για μετακινήσεις που θα πραγματοποιηθούν τον Σεπτέμβριο, συνιστάται όλα τα δικαιολογητικά να έχουν μεταφορτωθεί έως την 1η Ιουλίου.
    ΠΡΟΣΟΧΗ: Τυχόν καθυστέρηση στην υποβολή των δικαιολογητικών συνεπάγεται καθυστέρηση της καταβολής της Α’ δόσης της επιχορήγησης ή ακόμα και αδυναμία επιχορήγησης της μετακίνησης. 

2. Υπογραφή και υποβολή Σύμβασης Επιχορήγησης Erasmus+ για Διδασκαλία
Μετά τη μεταφόρτωση των τελευταίων δικαιολογητικών και την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής αίτησης, το ΤΕΔΣ αποστέλλει στον Συμμετέχοντα τη ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ Erasmus+ για Διδασκαλία, συνοδευόμενη από αναλυτικές οδηγίες (τα προ-συμπληρωμένα προσωπικά στοιχεία που υπάρχουν στη σύμβαση αντλούνται από την ηλεκτρονική αίτηση που έχει ήδη υποβληθεί). Για τη συμπλήρωση της σύμβασης, οι συμμετέχοντες θα πρέπει να έχουν Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθενείας (ή/και του συμβολαίου ιδιωτικής ασφάλισης) για την κάλυψη της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης στη χώρα υποδοχής.

3. Δήλωση φυσικού προσώπου

Μετά την υποβολή της Σύμβασης στον ΕΛΚΕ ΕΚΠΑ, οι υποψήφιοι/ες πρέπει να υποβάλουν, μέσω E-Forms, τη "Νέα Δήλωση φυσικού προσώπου για κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό, Ε-ΔΠ-04-Ε9/Ε-ΔΠ-04-Ε10".

Ο τραπεζικός λογαριασμός πρέπει να είναι σε ελληνική τράπεζα και μπορεί να είναι ατομικός ή κοινός, αλλά οπωσδήποτε θα πρέπει να περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο του/της συμμετέχοντα/ουσας.

Για τα μέλη του προσωπικού των οποίων η μισθοδοσία γίνεται από τον ΕΛΚΕ ΕΚΠΑ ή έχουν υποβάλει Δήλωση Φυσικού Προσώπου στο παρελθόν, η διαδικασία αυτή δεν είναι υποχρεωτική, εκτός αν έχει προκύψει αλλαγή στα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού ή οποιοδήποτε από τα προσωπικά τους στοιχεία.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΝΕΑΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ - ΕΛΚΕ

1. Δημιουργία ενός αντιγράφου, είτε της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου τραπέζης, είτε στιγμιότυπο οθόνης /screenshot από το internet banking της τράπεζας, στο οποίο θα εμφανίζονται τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ και ονοματεπώνυμο) και αποθήκευσή του ως αρχείο pdf στον υπολογιστή.

2. Σύνδεση στην πλατφόρμα e-forms 

3. Εγγραφή νέου χρήστη στην eForms, συναίνεση σε όλα τα στοιχεία που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα, σύνδεση μέσω taxisnet, πραγματοποίηση της ταυτοποίησης και, μετά, σύνδεση πάλι μέσω taxisnet. Κατόπιν, είσοδος ξανά στην eForms και επιλογή από τα Γενικά Έντυπα, της Δήλωσης Φυσικού Προσώπου για κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό, Ε-ΔΠ-04-Ε9 / Ε-ΔΠ-04-Ε10. Συμπλήρωση όλων των πεδίων και επισύναψη του αντιγράφου με τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού σε μορφή pdf.

4. Πρωτοκόλληση της Δήλωσης και Αποσύνδεση από την πλατφόρμα

 Η διοικητική υποστήριξη της συμμετοχής του προσωπικού στο πρόγραμμα και η έγκριση της επιχορήγησης γίνεται από το ΤΕΔΣ, ενώ η πίστωση των δόσεων της επιχορήγησης στον τραπεζικό λογαριασμό του προσωπικού γίνεται από το Τμήμα Λογιστηρίου του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) του ΕΚΠΑ.

Μετά την αποστολή από το ΤΕΔΣ του αιτήματος πληρωμής προς το Λογιστήριο του ΕΛΚΕ, οι συμμετέχοντες/ουσες μπορούν να ενημερωθούν για το στάδιο στο οποίο βρίσκεται το ένταλμα του Λογιστηρίου προς την τράπεζα, επικοινωνώντας:

- μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στη διεύθυνση helpdesk[at]elke.uoa[dot]gr, αναφέροντας τον αριθμό πρωτοκόλλου υποβολής της Σύμβασης Επιχορήγησης και τον ΑΦΜ  
- στο τηλέφωνο 210 727 5900, από τις 9:00 π.μ. έως τις 14:00 μ.μ.

4. Ολοκλήρωση διαδικασίας συμμετοχής στο πρόγραμμα ERASMUS+ Διδασκαλία
Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία συμμετοχής στο πρόγραμμα και να πραγματοποιηθεί ή καταβολή του υπόλοιπου (20%) της επιχορήγησης, απαιτείται, μετά την επιστροφή του/της συμμετέχοντα/ουσας, και εντός μίας εβδομάδας, η συμπλήρωση και η ηλεκτρονική αποστολή (σε μορφή pdf), στο Τμήμα Ευρωπαϊκών και Διεθνών Σχέσεων(ΤΕΔΣ) των παρακάτω εγγράφων:

  • Το  Πιστοποιητικό Συμμετοχής (Teaching Certificate)  υπογεγραμμένο και σφραγισμένο από το Ίδρυμα υποδοχής, όπου θα αναφέρονται οι ακριβείς ημερομηνίες και ώρες Διδασκαλίας ή συνδυασμού Διδασκαλίας και Επιμόρφωσης
    Προσοχή: η ημερομηνία έκδοσης του πιστοποιητικού πρέπει να είναι ή την τελευταία ημέρα της διδασκαλίας ή μεταγενέστερη. Σε περίπτωση που η ημέρα ταξιδίου συμπίπτει με ημέρα διδασκαλίας, η επιχορήγηση μειώνεται ανάλογα.
  • Κάρτες επιβίβασης (boardingpasses) για το ταξίδι μετάβασης και επιστροφής (αεροπορικά, τρένου κλπ)
  • Το αρχείο PDF που προκύπτει μετά την υποβολή της ηλεκτρονικής Τελικής έκθεσης συμμετέχοντα– Participant Report/Survey.
    Η συμπλήρωση της Erasmus+ participant survey είναι υποχρεωτική και θα πρέπει να γίνει αμέσως μετά τη λήψη του αντίστοιχου ηλεκτρονικού μηνύματος, το οποίο αποστέλλεται στους/τις συμμετέχοντες/ουσες την τελευταία ημέρα της δραστηριότητας. Επειδή πρόκειται για αυτοματοποιημένο μήνυμα, είναι σκόπιμο να ελέγχεται και ο φάκελος της ανεπιθύμητης αλληλογραφίας του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (junk/spam).

    Προαιρετικά:
    Σύντομη έκθεση των δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, καθώς και φωτογραφικό υλικό, στο πλαίσιο της διάδοσης και αξιοποίησης των αποτελεσμάτων της διδασκαλίας.

 

ΑΚΥΡΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Στην περίπτωση που ο/η συμμετέχων/ουσα δεν πραγματοποιήσει την κινητικότητα ή δεν ανταποκριθεί στους όρους της Σύμβασης, μέρος ή το σύνολο της επιχορήγησης θα επιστραφεί στο ΕΚΠΑ. Η επιστροφή της επιχορήγησης δεν θα ζητηθεί μόνο στην περίπτωση που ο/η συμμετέχων/ουσα δεν κατορθώσει να ολοκληρώσει τις προγραμματισμένες δραστηριότητες κινητικότητας για λόγους ανωτέρας βίας.