Ελληνικά » ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ » Βραχυχρόνια κινητικότητα φοιτητών για σπουδές/KA131

Συμμετοχή σε εντατικά Προγράμματα Μικτής Κινητικότητας (Βlended Intensive Programmes)-BIPs/ Call 2023-1-EL01-KA131-HED-000138637

Γενικές πληροφορίες

Κάθε φοιτητής/τρια, αλλά ιδιαιτέρως αυτοί που δεν είναι σε θέση να συμμετάσχουν σε μια μακροχρόνια  κινητικότητα με φυσική παρουσία για σπουδές, μπορεί να συνδυάσει μια βραχυχρόνια κινητικότητα με φυσική παρουσία με μια υποχρεωτική εικονική δραστηριότητα, μέσω της συμμετοχής του σε κάποιο εντατικό πρόγραμμα μικτής κινητικότητας -BIP.

Τα εντατικά προγράμματα μικτής κινητικότητας έχουν σύντομη διάρκεια, με δραστηριότητες με φυσική παρουσία διάρκειας από 5 έως 30 ημέρες σε συνδυασμό με μια υποχρεωτική εικονική δραστηριότητα. Έχουν προστιθέμενη αξία σε σύγκριση με τα υφιστάμενα μαθήματα ή προγράμματα κατάρτισης που προσφέρονται από τα συμμετέχοντα Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης. Ενεργοποιώντας νέες και πιο ευέλικτες μορφές κινητικότητας που συνδυάζουν την κινητικότητα με φυσική παρουσία, με μια εικονική δραστηριότητα, τα εντατικά προγράμματα μικτής κινητικότητας στοχεύουν στην προσέγγιση όλων των τύπων φοιτητών, από όλα τα υπόβαθρα, πεδία σπουδών και κύκλους.

Κατά τη διάρκεια των εντατικών προγραμμάτων μικτής κινητικότητας, ομάδες φοιτητών ή προσωπικού πραγματοποιούν βραχυχρόνια κινητικότητα με φυσική παρουσία στο εξωτερικό, σε συνδυασμό με μια υποχρεωτική εικονική δραστηριότητα που διευκολύνει τη συνεργατική ανταλλαγή διαδικτυακής μάθησης και την ομαδική εργασία.

Τα Blended Intensive Programmeς- BIPs σχεδιάζονται και υλοποιούνται από τουλάχιστον 3 Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης από 3 κράτη μέλη της ΕΕ και τρίτες χώρες συνδεδεμένες με το πρόγραμμα, τα οποία διαθέτουν ECHE.               

1. Επιλογή φοιτητών και υποβολή αίτησης επιχορήγησης               

Οι φοιτητές του ΕΚΠΑ που συμμετέχουν σε BIPs επιλέγονται μετά από Προκήρυξη/Πρόσκληση που αναρτάται στα Τμήματα/Σχολές του ΕΚΠΑ και υποβολή σχετικής αίτησης στους  συντονιστές των BIPς. Μετά την επιλογή τους, ενημερώνονται από το ΤΕΔΣ του ΕΚΠΑ για τη διαδικασία οριστικοποίησης της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα. Οι φοιτητές που υποβάλουν αιτήσεις για συμμετοχή σε BIPs της συμμαχίας CIVIS επιλέγονται από τη συμμαχία CIVIS στο πλαίσιο των Προσκλήσεων που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του CIVIS.

Για να οριστικοποιηθεί η συμμετοχή των φοιτητών στο πρόγραμμα, απαιτείται ηλεκτρονική υποβολή συγκεκριμένης αίτησης στην οnline πλατφόρμα του ΤΕΔΣ του ΕΚΠΑ  για την επιχορήγηση Erasmus+ μέσω του παρακάτω συνδέσμου:

ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ BIP ΠΡΟΣ ΤΟ ΤΕΔΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑ

ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ BIP CIVIS ΠΡΟΣ ΤΟ ΤΕΔΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑ

Η αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από συγκεκριμένα δικαιολογητικά τα οποία θα πρέπει να μεταφορτωθούν επίσης στην πλατφόρμα του ΤΕΔΣ.

Πληροφορίες για τη συμπλήρωση και υποβολή της αίτησης, τα δικαιολογητικά που την συνοδεύουν καθώς και πληροφορίες για τη συμπληρωματική χρηματοδότηση φοιτητών με λιγότερες ευκαιρίες, υπάρχουν στο παρακάτω αρχείο:

ΟΔΗΓΟΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Προσοχή: Εκπρόθεσμες αιτήσεις δεν γίνονται δεκτές και η  επιλογή των φοιτητών ακυρώνεται αυτομάτως.

Μετά το κλείσιμο της πλατφόρμας, τον έλεγχο της αίτησης και των δικαιολογητικών και την οριστικοποίηση των καταχωρισμένων στοιχείων, οι φοιτητές λαμβάνουν μέσω email ενημέρωση για κάθε επόμενο στάδιο της διαδικασίας συμμετοχής στο πρόγραμμα (Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Ασθένειας - ΕΚΑΑ, σύναψη και υποβολή Σύμβασης Επιχορήγησης, Δήλωση του τραπεζικού λογαριασμού στον ΕΛΚΕ του ΕΚΠΑ). Η όλη διαδικασία της καταβολής της επιχορήγησης Erasmus+ αφορά μια σειρά χρονοβόρων διοικητικών και οικονομικών διαδικασιών στην οποία εμπλέκονται και άλλες υπηρεσίες του ΕΚΠΑ γι’ αυτό απαιτείται άριστη συνεργασία από τους φοιτητές σε κάθε στάδιο.

Οι φοιτητές δεσμεύονται να παρακολουθήσουν  ολόκληρο το πρόγραμμα σε όλη του τη διάρκεια με δια ζώσης και με εξ αποστάσεως παρουσία. Γι’ αυτό το λόγο, πρέπει να διατηρούν ενεργή τη φοιτητική τους ιδιότητα για όλη τη χρονική διάρκεια του προγράμματος. Αν πχ. το πρόγραμμα ξεκινάει διαδικτυακά τον Απρίλιο αλλά ολοκληρώνεται τον Ιούλιο με φυσική παρουσία 5 ημερών και κάποιος φοιτητής εν τω μεταξύ πάρει πτυχίο ή μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο, αυτομάτως ακυρώνεται η συμμετοχή του στο πρόγραμμα.

2.  Επιχορήγηση Erasmus+ BIP

Τα Blended Intensive Programmes υποστηρίζουν οικονομικά τη φυσική κινητικότητα (ατομικές δαπάνες ανά ημέρα και σε κάποιες περιπτώσεις και δαπάνες μετακίνησης) σύμφωνα με τα οριζόμενα από το πρόγραμμα Erasmus+. Το ποσό της επιχορήγησης για την εβδομάδα της φυσικής κινητικότητας δίνεται τμηματικά σύμφωνα με τους κανόνες του Erasmus+ (α΄ δόση πριν την μετακίνηση και β΄ δόση μετά τη μετακίνηση).

Οι φοιτητές δικαιούνται επιχορήγηση από το πρόγραμμα Erasmus+ για την κάλυψη ατομικών δαπανών 79 ευρώ/ημέρα για δραστηριότητες με φυσική παρουσία από την 1η έως την 14η ημέρα και 56 ευρώ/ημέρα για τις δραστηριότητες με φυσική παρουσία από την 15η έως την 30η ημέρα.
Λαμβάνουν επίσης κάλυψη ατομικών δαπανών για 2 επιπλέον ημέρες για τις ημέρες ταξιδίου (μία ημέρα μετακίνησης πριν τη δραστηριότητα και μία ημέρα μετακίνησης μετά τη δραστηριότητα εκτός εάν κάποια ημέρα ταξιδίου συμπίπτει με την 1η ή την τελευταία ημέρα της εκπαιδευτικής δράσης οπότε δεν λαμβάνεται η επιπλέον επιχορήγηση ατομικών δαπανών για την ημέρα αυτή.

3. Φοιτητές με  λιγότερες ευκαιρίες με βάση οικονομικο-κοινωνικά κριτήρια

Οι φοιτητές από ομάδες με λιγότερες ευκαιρίες[1] λαμβάνουν συμπληρωματική ενίσχυση πέραν της επιχορήγησης για την κάλυψη των ατομικών δαπανών, ύψους 100 ευρώ για δραστηριότητα κινητικότητας με φυσική παρουσία για διάστημα 5-14 ημερών και 150 ευρώ για αντίστοιχη δραστηριότητα διάρκειας 15-30 ημερών.

Οι φοιτητές με λιγότερες ευκαιρίες λαμβάνουν επίσης τα ακόλουθα ποσά ενίσχυσης τα οποία τους βοηθούν να καλύψουν τις δαπάνες μετακίνησής τους ανάλογα με την απόσταση της μετακίνησης ανά συμμετέχοντα και ανάλογα αν θα επιλέξουν ή όχι πράσινη μετακίνηση[2]

Αποστάσεις μετακίνησης

Σε περίπτωση συνήθους μετακίνησης

Σε περίπτωση πράσινης μετακίνησης

10 έως 99 χλμ.:

23 EUR ανά συμμετέχοντα

 

100 έως 499 χλμ.:

180 EUR ανά συμμετέχοντα                

210 EUR ανά συμμετέχοντα

500 έως 1 999 χλμ.:

275 EUR ανά συμμετέχοντα             

320 EUR ανά συμμετέχοντα

2 000 έως 2 999 χλμ.:

360 EUR ανά συμμετέχοντα          

410 EUR ανά συμμετέχοντα

3 000 έως 3 999 χλμ.:

530 EUR ανά συμμετέχοντα          

610 EUR ανά συμμετέχοντα

4 000 έως 7 999 χλμ.:

820 EUR ανά συμμετέχοντα

 

      8 000 χλμ. και άνω:

1 500 EUR ανά συμμετέχοντα

 


[1] Οι φοιτητές με λιγότερες ευκαιρίες πρέπει να πληρούν ένα τουλάχιστον από τα κατωτέρω κοινωνικο-οικονομικά κριτήρια:

Κριτήριο (1)
Ανήκουν σε μία τουλάχιστον από τις παρακάτω Κοινωνικές Ομάδες με Λιγότερες Ευκαιρίες και το κατά κεφαλήν εισόδημα να μην υπερβαίνει το ποσό των έξι (6.000) Ευρώ για το φορολογικό έτος 2023:

i. Ο φοιτητής είναι γονέας μονογονεϊκής οικογένειας.
ii. Ο φοιτητής είναι γονέας με τρία (3) τέκνα και άνω, εκ των οποίων τουλάχιστον ένα εξαρτώμενο μέλος.
iii. Ο φοιτητής είναι ορφανός από δύο γονείς, εφόσον δεν έχει υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας του. Ως ημερομηνία γέννησης θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους γέννησης και ως ημερομηνία συμπλήρωσης του 25ου έτους, θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους υποβολής της αίτησης.
iv. Ο φοιτητής είναι εξαρτώμενο μέλος γονέα με τρία τέκνα και άνω (εξαρτώμενα ή μη).
v. Ο φοιτητής είναι εξαρτώμενο μέλος μονογονεϊκής οικογένειας.
vi. Ο φοιτητής είναι εξαρτώμενο μέλος με γονέα ή γονείς ή/και ένα ή περισσότερα αδέλφια εξαρτώμενα μέλη, με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%.
vii. Ο φοιτητής έχει σύζυγο ή/και τέκνα-εξαρτώμενα μέλη με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%.
viii. Ο φοιτητής είναι Έλληνας πολίτης μέλος της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης.
ix. Ο φοιτητής είναι Ρομά.
x. Ο φοιτητής είναι πρόσφυγας.

Κριτήριο (2)
Φοιτητές με αναπηρία τουλάχιστον 50%, εφόσον το κατά κεφαλήν εισόδημα, δεν υπερβαίνει το ποσό των επτά χιλιάδων (7.000) Ευρώ για το φορολογικό έτος 2023. 

[2] Πράσινη μετακίνηση είναι η μετακίνηση με τη  χρήση μέσων μεταφοράς με μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα ή εν γένει περιβαλλοντικό αποτύπωμα όπως π.χ. λεωφορείο, τρένο ή συνεπιβατισμό (carpooling), όχι πλοίο ή αεροπλάνο. Διευκρινίζεται ότι για να χαρακτηριστεί μία μετακίνηση ως «πράσινη» θαπρέπει να γίνει χρήση μέσου μεταφοράς με μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα για την κάλυψη μεγαλύτερου του ήμισυ της χιλιομετρικής απόστασης μεταξύ του Ιδρύματος προέλευσης και του Ιδρύματος προορισμού.

Οι αποστάσεις  υπολογίζονται με βάση τον υπολογιστή αποστάσεων που υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή https://erasmus-plus.ec.europa.eu/resources-and-tools/distance-calculator

Οι φοιτητές που δεν λαμβάνουν επιχορήγηση για την κάλυψη δαπανών μετακίνησης μπορούν επίσης να επιλέξουν  πράσινη μετακίνηση. Στην περίπτωση αυτή, λαμβάνουν ενιαία συνεισφορά ύψους 50 ευρώ ως συμπληρωματική ενίσχυση πέραν της επιχορήγησης για την κάλυψη των ατομικών δαπανών και έως 4 ημέρες πρόσθετης επιχορήγησης ατομικών δαπανών για την κάλυψη των ημερών μετακίνησης για ταξίδι μετ’ επιστροφής, κατά περίπτωση.

4. Ακαδημαϊκά θέματα και Learning Agreement

Για τα ακαδημαϊκά θέματα που αφορούν τη συμμετοχή στο ΒΙΡ, υπεύθυνοι είναι οι συντονιστές του BIP από πλευράς του ΕΚΠΑ.  

Το βασικό εργαλείο που αφορά στην αναγνώριση των σπουδών των φοιτητών είναι το Learning Agreement.  To Learning Agreement είναι μια τριμερής συμφωνία που αφορά την αναγνώριση των σπουδών των φοιτητών Erasmus+ μέσω της μεταφοράς και αντιστοίχισης των πιστωτικών μονάδων -ECTS credits- των μαθημάτων του πανεπιστημίου υποδοχής στα οποία οι φοιτητές εξετάζονται επιτυχώς με πιστωτικές μονάδες και μαθήματα του ΕΚΠΑ και υπογράφεται από τον φοιτητή και τους δύο ακαδημαϊκούς υπεύθυνους των δύο πανεπιστημίων.  Στη συγκεκριμένη περίπτωση, στο BIP, επειδή δεν γίνεται αντιστοίχιση με μαθήματα του προγράμματος σπουδών στο ΕΚΠΑ, η συμμετοχή και τα ECTS credits που λαμβάνουν οι φοιτητές είναι κατ’ ελάχιστον 3 ects ανά BIP και αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος (Diploma Supplement) που εκδίδει η Γραμματεία του Τμήματος φοίτησης του ΕΚΠΑ μετά τη λήψη του πτυχίου, εκτός και αν έχει συμφωνηθεί αλλιώς μεταξύ των πανεπιστημίων που συμμετέχουν στο BIP και έχει γνωστοποιηθεί και στην Προκήρυξη/Πρόσκληση επιλογής φοιτητών.

Το Learning Agreement συμπληρώνεται και υπογράφεται μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας OLA - Online Learning Agreement. Το ΟLA δίνει τη δυνατότητα αφενός στον φοιτητή να συμπληρώνει/υποβάλει και να τροποποιεί ψηφιακά στην πλατφόρμα το Learning Agreement και αφετέρου στους Ακαδημαϊκούς υπεύθυνους να το ελέγχουν, εγκρίνουν/υπογράφουν ή απορρίπτουν, επίσης ψηφιακά, στην ίδια πλατφόρμα.   

Οδηγίες προς φοιτητές για το OLA

  • Σύνδεση στην πλατφόρμα OLA μέσω του link: https://learning-agreement.eu/
  • Δείτε οδηγίες για τη σύνδεση στην πλατφόρμα εδώ: http://www.interel.uoa.gr/fileadmin/interel.uoa.gr/uploads/ERASMUS_STUDIES_OUT_22-23/Odigies_gia_eggrafi_foititon_stin_platforma_OLA.pdf
  • Μετά τη σύνδεση στην πλατφόρμα OLA, επιλέξτε Blended Mobility with short-term physical mobility 
  • Συμπληρώστε όλα τα υποχρεωτικά πεδία (με τον κόκκινο αστερίσκο) 
  • Στην ενότητα Student information  στο πεδίο Field of education, θα γράψετε τον κωδικό τομέα σπουδών σας 
  • Στην ενότητα Sending institution information στα υποχρεωτικά πεδία Sending Responsible person συμπληρώστε τα στοιχεία του ακαδημαϊκού υπευθύνου/συντονιστή του BIP στο ΕΚΠΑ.
    Στα μη υποχρεωτικά πεδία που αφορούν το Sending administrative contact person συμπληρώστε το ονοματεπώνυμο της προϊσταμένης του ΤΕΔΣ: Fotini Fryda και το email: erasmus[at]uoa[dot]gr 
  • Στην ενότητα Receiving institution information στα υποχρεωτικά πεδία  Receiving Responsible person συμπληρώστε τα στοιχεία του ακαδημαϊκού υπευθύνου του πανεπιστημίου υποδοχής. Μπορείτε να ζητήσετε τα στοιχεία αυτά από τον ακαδημαϊκό σας υπεύθυνο/συντονιστή του BIP. Τα μη υποχρεωτικά πεδία που αφορούν το Receiving administrative contact person, εφόσον δεν τα γνωρίζετε μην τα συμπληρώσετε.
  • Βεβαιωθείτε ότι έχετε γράψει σωστά το email των sending responsible persons (δηλαδή των υπεύθυνων ακαδημαϊκών υπεύθυνων) γιατί αλλιώς θα περιμένετε μάταια να υπογράψουν το Learning agreement σας.
  • Στην ενότητα ProposedMobilityProgramme θα συμπληρώσετε τη διάρκεια της φυσικής κινητικότητας, τον τίτλο του BIP που συμμετέχετε και ό,τι άλλο αφορά το συγκεκριμένο πρόγραμμα που συμμετέχετε. Σε όποιο πεδίο δεν γνωρίζετε τι να γράψετε, πχ. στο component code αν δεν υπάρχει κάποιος ειδικός κωδικός μαθήματος, βάλτε μια παύλα (-) ή μηδέν (0) για να προχωρήσει το σύστημα στα επόμενα βήματα.
  • Στην ενότητα Commitment υπογράφετε δημιουργώντας με το mouse την υπογραφή σας και πατάτε Sign and send.

Κατόπιν, το Online Learning Agreement θα σταλεί αυτομάτως από το σύστημα στο email του ακαδημαϊκού υπεύθυνου στο ΕΚΠΑ, ο οποίος θα πρέπει να το εγκρίνει/υπογράψει ή να το απορρίψει. Αν το εγκρίνει, θα σταλεί αυτομάτως στο email του ακαδημαϊκού υπεύθυνου του πανεπιστημίου υποδοχής (σύμφωνα με τα στοιχεία που εσείς συμπληρώσατε στο πεδίο sending responsible person) για να το εγκρίνει κι αυτός και θα σας σταλεί αντίστοιχα ένα ενημερωτικό μήνυμα. Αν ο ακαδημαϊκός σας υπεύθυνος στο ΕΚΠΑ το απορρίψει, θα σας σταλεί αυτόματο μήνυμα να μπείτε πάλι στην πλατφόρμα του OLA, να δείτε τις αλλαγές που προτείνει ο ακαδημαϊκός υπεύθυνος, να κάνετε τις απαραίτητες διορθώσεις, να το υπογράψετε και να το υποβάλετε ξανά. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με την έγκριση του ακαδημαϊκού υπεύθυνου στο πανεπιστήμιο υποδοχής. Όταν οριστικοποιηθεί από όλα τα μέρη, θα λάβετε ένα τελευταίο ενημερωτικό email.

Εάν το πανεπιστήμιο υποδοχής δεν υποστηρίζει τη διαδικασία υπογραφής του learning agreement μέσω της πλατφόρμας OLA, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την έντυπη μορφή του (LEARNING AGREEMENT-STUDIES KA131 BIP) και να ολοκληρώσετε τη διαδικασία με σκαναρισμένες υπογραφές και αποστολή email. Δηλαδή, αφού το συμπληρώσετε σύμφωνα με τις παραπάνω πληροφορίες, υπογράψτε το και στείλτε το με email στον ακαδημαϊκό σας υπεύθυνο για να το υπογράψει και αυτός και τέλος στείλτε το και στον ακαδημαϊκό υπεύθυνο του πανεπιστημίου υποδοχής για να υπογραφεί και από αυτόν.

Το τελικό Learning agreement σας, το υπογεγραμμένο από όλους, ανεξάρτητα αν έχει υπογραφεί μέσω της πλατφόρμας OLA ή έχει γίνει σε έντυπη μορφή, το στέλνετε στον αρμόδιο υπάλληλο του ΤΕΔΣ με email, 1 μήνα πριν την έναρξη της φυσικής κινητικότητάς σας στο πανεπιστήμιο υποδοχής.

5.  Αίτηση προς το πανεπιστήμιο υποδοχής

Για την αίτηση προς το πανεπιστήμιο υποδοχής οι επιλεγμένοι φοιτητές πρέπει να ακολουθήσουν τις οδηγίες που θα τους σταλούν με email από το πανεπιστήμιο υποδοχής ή το συντονιστικό πανεπιστήμιο του BIP, αφού σταλεί από τον ακαδημαϊκό υπεύθυνο του ΕΚΠΑ ενημέρωση για την επιλογή τους στο συγκεκριμένο blended intensive programme.

6.  Έκδοση της Ευρωπαϊκής Kάρτας Ασφάλισης Aσθένειας (ΕΚΑΑ)

H ΕΚΑΑ παρέχεται από τον ασφαλιστικό φορέα του φοιτητή. Για την έκδοσή της, πρέπει να κάνει ηλεκτρονική αίτηση ο ΑΜΕΣΑ ασφαλισμένος στο e.ΕΦΚΑ μέσω του gov.gr https://www.gov.gr/ipiresies/ergasia-kai-asphalise/asphalise/europaike-karta-asphalises-astheneias. Εάν άμεσα ασφαλισμένος είναι ο γονέας, θα κάνει εκείνος την αίτηση συμπληρώνοντας τα στοιχεία του έμμεσα ασφαλισμένου, δηλαδή του φοιτητή. 

Αμέσως μετά την υποβολή της αίτησης, ο ΑΜΕΣΑ ασφαλισμένος λαμβάνει στο email του ένα Πιστοποιητικό Προσωρινής Έκδοσης στο οποίο θα αναγράφεται ο κωδικός/λογικός αριθμός της κάρτας, η οποία αποστέλλεται αργότερα. Τις περισσότερες φορές η λήξη ισχύος της κάρτας είναι το τέλος του τρέχοντος έτους ή το αργότερο το τέλος Φεβρουαρίου του επόμενου έτους, ανάλογα με την ασφαλιστική κάλυψη του καθενός. Αν η κάρτα δεν μπορεί να εκδοθεί με ισχύ για όλο το διάστημα σπουδών σας στο εξωτερικό, τότε πριν λήξει θα πρέπει να την επανεκδώσετε ώστε να έχετε κάλυψη για όσο διάστημα σπουδάζετε στο εξωτερικό.

Η έκδοση της ΕΚΑΑ είναι υποχρεωτική για όλους τους φοιτητές που μετακινούνται! Προσφέρει τη βασική κάλυψη της εθνικής κάλυψης υγείας (δηλαδή δίνει πρόσβαση στην ιατρικά αναγκαία, κρατική περίθαλψη) κατά την προσωρινή διαμονή σε μια από τις 27 χώρες της ΕΕ, την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία, με τους ίδιους όρους και το ίδιο κόστος (σε ορισμένες χώρες, δωρεάν) με τους ασφαλισμένους της εν λόγω χώρας.

Ωστόσο, η κάλυψη αυτή μπορεί να μην είναι επαρκής για όλες τις περιπτώσεις, για παράδειγμα σε περίπτωση ειδικής ιατρικής περίθαλψης που προκύπτει από ατύχημα, σε περίπτωση επαναπατρισμού ή για έξοδα απώλειας ή κλοπής εγγράφων, ταξιδιωτικών εισιτηρίων και αποσκευών κλπ. Για την περίπτωση αυτή, αν το επιθυμείτε, μπορείτε να κάνετε μια συμπληρωματική ιδιωτική ασφάλιση υγείας που να καλύπτει τα παραπάνω. Σε κάποιες περιπτώσεις, μια ιδιωτική ασφάλιση τέτοιου είδους μπορεί να ζητηθεί υποχρεωτικά από το πανεπιστήμιο υποδοχής, οπότε, ενημερωθείτε έγκαιρα για το θέμα αυτό από το πανεπιστήμιο υποδοχής. 

Στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1021&langId=el, μπορείτε να δείτε ποιες παροχές έχετε με την ΕΚΑΑ ανάλογα με τη χώρα υποδοχής.

Περισσότερες λεπτομέρειες για την ΕΚΑΑ μπορείτε να δείτε και στην ιστοσελίδα του ΤΕΔΣ στη σχετική ενότητα http://www.interel.uoa.gr/erasmus/sm/iatrofarmakeytikh-peri8alch-kai-adeia-diamonhs.html.

Για την προθεσμία έκδοσης της ΕΚΑΑ οι φοιτητές ενημερώνονται από το ΤΕΔΣ με ηλεκτρονικό μήνυμα. 

7.  Υπογραφή Σύμβασης Επιχορήγησης

Μετά τον έλεγχο των δικαιολογητικών που έχουν υποβληθεί στην πλατφόρμα του ΤΕΔΣ και σε εύλογο χρονικό διάστημα, αποστέλλεται με email, σε μορφή επεξεργάσιμου αρχείου pdf η Σύμβαση Επιχορήγησης Erasmus+ συνοδευόμενη από αναλυτικές οδηγίες. Η Σύμβαση θα είναι προσυμπληρωμένη σε ένα βαθμό (με βάση τα στοιχεία που έχουν  υποβληθεί με την ηλεκτρονική αίτηση) και εσείς θα κληθείτε να  τα ελέγξετε, να υπογράψετε τη Σύμβαση και να την υποβάλετε ηλεκτρονικά στον ΕΛΚΕ (Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας) του ΕΚΠΑ.

Προσοχή! Η ηλεκτρονική υποβολή της Σύμβασης στον ΕΛΚΕ, αλλά και οποιουδήποτε άλλου δικαιολογητικού κληθείτε να υποβάλετε προς τον ΕΛΚΕ, γίνεται μόνο με ψηφιακή υπογραφή μέσω του gov.gr. Φροντίστε λοιπόν εγκαίρως να έχετε πρόσβαση στις υπηρεσίες του gov.gr.

Για τις οδηγίες υποβολής της Σύμβασης οι φοιτητές ενημερώνονται από το ΤΕΔΣ με ηλεκτρονικό μήνυμα.

8. Δήλωση φυσικού προσώπου για κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό και πληρωμή της α΄ δόσης της επιχορήγησης

Για να μπορέσει να γίνει η πληρωμή της επιχορήγησης Erasmus+, οι φοιτητές πρέπει να δηλώσουν τον τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο επιθυμούν να γίνει η πληρωμή. Ο τραπεζικός λογαριασμός πρέπει να είναι σε ελληνική τράπεζα και μπορεί να είναι ατομικός ή κοινός -αρκεί το ονοματεπώνυμο του φοιτητή να εμφανίζεται στους δικαιούχους.  Η δήλωση του τραπεζικού λογαριασμού γίνεται μέσω της πλατφόρμας e-forms του ΕΛΚΕ (Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας) του ΕΚΠΑ με την υποβολή της Δήλωσης φυσικού προσώπου για κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό. 

Για τη διαδικασία δήλωσης του τραπεζικού λογαριασμού, οι φοιτητές ενημερώνονται από το ΤΕΔΣ, με ηλεκτρονικό μήνυμα με λεπτομερείς οδηγίες, αμέσως μετά ή λίγο πριν από το μήνυμα για την υποβολή της Σύμβασης Επιχορήγησης.

Η πληρωμή της α’ δόσης (80%) της επιχορήγησης Erasmus+, γίνεται λίγες ημέρες πριν την έναρξη της φυσικής κινητικότητας, όπως αυτή αναγράφεται στη Σύμβαση Επιχορήγησης, με αποστολή εμβάσματος από τις υπηρεσίες του ΕΛΚΕ στον τραπεζικό λογαριασμό που έχει δηλωθεί.  

9.  Μετά τη μετακίνηση, ολοκλήρωση της διαδικασίας συμμετοχής στο πρόγραμμα

Για την ολοκλήρωση της συμμετοχής στο Blended Intensive Programme (BIP), απαιτούνται τα παρακάτω δικαιολογητικά, τα οποία πρέπει να σταλούν σε ένα ή δυο το πολύ αρχεία σε μορφή pdf, στο email του υπεύθυνου υπαλλήλου του ΤΕΔΣ:

1. Βεβαίωση συμμετοχής στο πρόγραμμα (CERTIFICATE OF ATTENDANCE), την οποία θα λάβετε από το πανεπιστήμιο υποδοχής. Σε αυτήν θα πρέπει να αναγράφεται το διάστημα συμμετοχής τόσο με φυσική παρουσία όσο και με εξ αποστάσεως παρακολούθηση και τα ects  που λάβατε.

2. Τα αποδεικτικά έγγραφα ταξιδίου, (boarding passes ή/και εισιτήρια) άφιξης και αναχώρησης για την πιστοποίηση της παρακολούθησης του μέρους του προγράμματος με φυσική παρουσία.

3. Το pdf του υπογεγραμμένου από όλους Learning agreement, είτε έχει γίνει στην πλατφόρμα OLA, είτε σε έντυπη μορφή.

4. Το pdf της Participant survey που πρέπει να υποβάλετε στην ειδική διαδικτυακή πλατφόρμα της ΕΕ στο τέλος της κινητικότητάς σας. Θα λάβετε σχετικό αυτοματοποιημένο μήνυμα από την πλατφόρμα, αμέσως μετά τη λήξη της κινητικότητας, με βάση το διάστημα που αναγράφεται στη Σύμβαση Επιχορήγησής σας. Επειδή πρόκειται για αυτοματοποιημένο μήνυμα, θα πρέπει  να ελέγχετε πάντα και τον φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας του email σας.

Αφού ελεγχθούν τα δικαιολογητικά σας από τον αρμόδιο υπάλληλο του ΤΕΔΣ, γίνεται εκκαθάριση και

  • αν δεν υπάρχει διαφορά στο βεβαιωμένο διάστημα συμμετοχής, εκδίδεται εντολή προς το λογιστήριο του ΕΛΚΕ για την καταβολή του υπολειπόμενου 20% του ποσού της επιχορήγησης. Συνήθως, η διαδικασία αποστολής του εμβάσματος στον τραπεζικό σας λογαριασμό, όπου εμβάστηκε και η α δόσης της επιχορήγησης, ολοκληρώνεται από τον ΕΛΚΕ εντός 1 μηνός.
  • αν υπάρχει διαφορά στο βεβαιωμένο διάστημα συμμετοχής και προκύπτει ότι η διάρκεια σπουδών ήταν μικρότερη από την προγραμματισμένη, θα υπάρξει συμψηφισμός με το υπολειπόμενο 20% του συνολικού ποσού και είτε θα προκύψει μηδενικό υπόλοιπο, είτε θα εκδοθεί εντολή προς το λογιστήριο του ΕΛΚΕ για την καταβολή του νέου μικρότερου υπολοίπου σύμφωνα με το νέο διάστημα, είτε θα ζητηθεί επιστροφή μέρους της πρώτης δόσης που έχει ήδη καταβληθεί.

Προθεσμία για  την αποστολή των δικαιολογητικών: ένας  (1) μήνας  μετά τη λήξη της συμμετοχής στο πρόγραμμα (κινητικότητα με φυσική παρουσία).